Hoe weet ik of het behandelplan door de patiënt is geactiveerd

U maakt als zorgverlener een activatiecode aan voor de patiënt. Zodra de patiënt deze code thuis in zijn of haar PGD heeft ingevoerd, is het behandelplan officieel geactiveerd. Hoe weet u of dit is gebeurd?

1. Patiëntenkaart

U logt in op Patiënt1Pro en klikt op ‘Patiënten overzicht’. U komt nu in uw zogeheten patiëntenkaart. Heeft de patiënt het behandelplan nog niet geactiveerd? Dan ziet u een roze balk bovenaan de patiëntenkaart met deze melding:

 

Ziet u deze melding niet? Dan heeft de patiënt de activatiecode gebruikt.

2. Overzichtspagina activatie

U logt in op Patiënt1Pro en klikt op ‘Patiënten overzicht’. Boven aan het scherm klikt u op het tabblad ‘Wacht op activatie’. Hier ziet u een overzicht van alle patiënten die de activatiecode nog moeten gebruiken.

Ook vindt u hier de activatiecode terug. Een patiënt kan deze kwijtraken en het verzoek indienen de activatiecode opnieuw af te geven.

Herinnering sturen?

Het is nu heel eenvoudig om uw patiënt een herinnering te sturen om zijn of haar activatiecode te gebruiken en het behandelplan te activeren. Klik in de roze melding op de patiëntenkaart of via de overzichtspagina 'Wacht op activatie" op de getoonde link. U kunt nu kiezen om een herinnering te sturen en/of om de instructiebrief opnieuw aan te maken. De activatiecode wordt meegestuurd.