Ken uw patiënten nog vóór het eerste consult

dinsdag, 6 juni 2017
eerste consult

Met de Patiënt1-behandelplannen werkt u samen met uw patiënt aan een optimale behandeling. Zou het dan niet mooi zijn uw patiënt al te kennen nog voordat deze op het eerste consult komt? De vraag stellen is hem beantwoorden: natuurlijk wilt u dat! En het mooie is… vanaf nu is dat mogelijk!

U wilt de patiënt zo goed mogelijk helpen. En de patiënt wil u graag helpen een goed beeld van hem of haar te vormen. Door al bij de uitnodiging voor het eerste consult een behandelplan aan te maken, kunt u de patiënt vragen nog voor dit moment huidige medicatie, meetwaarden of vragenlijsten in te vullen. Als de patiënt dan op het eerste consult komt, heeft u al een volledig beeld en kunt u hem/haar gericht helpen. U zult zien dat de inhoud van dit eerste consult direct gericht is. Dit bespaart u tijd, en uw patiënt is er beter mee geholpen.

Hoe werkt dat dan?

In ziekenhuizen worden patiënten in de regel door een Afsprakenbureau of een andere regelneef per brief uitgenodigd om op een eerste consult te komen. Al tijdens dit proces wordt het behandelplan voor deze patiënt aangemaakt.

U geeft aan welke digitale vragenlijsten u graag beantwoord ziet door de patiënt vóór het eerste consult. Ook kunt u aangeven of de patiënt bijvoorbeeld medicatie of meetwaarden heeft toe te voegen. De activatiecode voor het behandelplan stuurt u met de uitnodiging voor het eerste consult mee naar de patiënt.

Thuis al aan de slag

De patiënt vult de activatiecode thuis in in het Persoonlijk GezondheidsDossier en kan in de eigen vertrouwde omgeving aan de slag met het invullen van de door u gevraagde informatie en het beantwoorden van de geselecteerde vragenlijsten.

Bij het eerste consult zult u direct inzicht hebben in de ziekte en hulpvraag van de patiënt. Ook zult u merken dat de patiënt beter voorbereid is voor het gesprek met u. De reacties van zowel zorgverleners en patiënten die dit gebruiken, zijn erg positief.

Maakt u al gebruik van onze behandelplannen en wilt u nu ook graag gebruikmaken van deze nieuwe mogelijkheid? Neem contact op met uw relatiebeheerder.

 

Meer weten over de Patiënt1-behandelplannen?

Op onze site vindt u alle informatie en ook de mogelijkheid voor een online demonstratie. Ook nodigen we u graag uit om rechtstreeks contact op te nemen met onze adviseurs. Zij vertellen u graag meer wat behandelplannen voor andere zorginstellingen al betekenen en ook wat het voor ú kunt betekenen. We zijn telefonisch bereikbaar op 088-0078600 (tijdens kantooruren) en per mail:info@patient1.nl.